КАК ДА...? РЪКОВОДСТВО ЗА СМЯНА НА СПИРАЧНИ ДИСКОВЕ

Производителите на автомобили непрекъснато се стремят към автомобили с намалено тегло, съчетани с високоефективни двигатели. Тъй като тази технология се развива, от съществено значение е индустрията за ремонт на двигатели да се развива заедно с нея. И макар, че всеки механик  знае как сменят спирачни дискове, често най-простите неща, като почистване от корозия се пренебрегва поради липса на време - но това е една от най-важните стъпки, в процеса на подмяна, за да се гарантира че клиентите да се върнат с оплакване от работата на спирачките.

Категория
Body

Ремонт на спирачната система и премахване на ръжда

Преди да започнете процеса на ремонт на спирачките, е важно да потърсите признаци на неравномерно износване на спирачните дискове, както и да проверите всички компоненти на оста за следи от износване и/или дефекти. Всички дефектирали части трябва да бъдат заменени в съответствие с указанията на производителя на превозното средство и спирачната система. Обърнете внимание, че трябва да развиете капачката на резервоарчето за спирачна течност, преди да започнете смяна на спирачни накладки / дискове.

Когато се демонтирате спирачния диск, е наложително да отстраните ръждата и мърсотията от контактните повърхности и водача на супорта. Непочистената мръсотия и ръжда то главината, например, може да доведе до биене на диска, което води до вибрации през спирачния педал или волана. За да избегнете подобен проблем, използвайте телена четка или специализиран инструменти, за да отстраните ръждата или прекомерното замърсяване от контактните повърхности и главината. Когато ръждата е отстранена, използвайте почистващ препарат за спирачки, за да почистите повърхността и проверете почистената главина с индикаторен часовник за евентуални странични отклонения.

Внимавайте да не повредите водачите на супорта, когато извършвате процеса на почистване.

Гресиране на повърхността

Гресирайте почистената контактна повърхност на главината с непроводящ, топлоустойчив и несъдържащ твърди вещество материал като Textar Ceratec Advanced Lubricant

Не използвайте медна паста върху работната повърхност на спирачния диск, тъй като това може да повлияе на ABS системата на автомобила.

Монтиране на новия спирачен диск и прибиране на буталото

Поставете новия спирачен диск върху главината на колелото и го закрепете с болтовете или гайките на колелата. Използвайте индикаторен часовник, за да проверите за странично биене. Максималния допуск за странично отклонение е 0,07 мм и се измерва близо до максималния диаметър на диска.

Бутало на спирачния апарат трябва да се прибере обратно с помощта на правилните инструменти. Обърнете внимание на спирачната течност, която може да се разлее от резервоара, докато буталото се върне назад.

Също така, не забравяйте да обърнете внимание на различните версии на супорта, спирачната система, специфични изисквания от страна на производителя, както и необходимостта от специални инструменти.

Последваща грижа

За да постигне оптимална спирачната ефективност, новите спирачки изискват приблизително 200 км, за да бъдат напълно кондиционирани. През този период трябва да се избягва силно или агресивно спиране, тъй като това може да повлияе на цялостната работа на новите части по спирачната система.