ОТ ЕКСПЕРТИТЕ ПО УПЛЪТНЕНИЯТА ЗА ПРОФЕСИОНАЛИСТИТЕ В СЕРВИЗА:

Повреда на двигателя на камиона - Наистина ли гарнитурата на цилиндровата глава е причината за повредата? 

Категория
Body

При повреди на двигателите на камионите често се предполага, че причината е уплътнението на цилиндровата глава. Това изглежда разбираемо, тъй като сервизите обикновено монтират този компонент с голямо внимание и според спецификациите на производителя. Въпреки това, по-задълбоченият анализ показва, че уплътнението на цилиндровата глава често не е основната причина за повреда. По-скоро то прави видими проблемите, които са възникнали другаде и нарушават неговата уплътнителна функция. Среди като масло, вода или газове изтичат, което често се тълкува като индикация за дефектно уплътнение, въпреки че действителните причини са в други зони на двигателя.

Загуба на масло и охлаждаща течност

Причините за нехерметичности като загуби на масло или охлаждаща течност често са други компоненти. Примери за това са течовете от вентилацията на картера, тръбите под налягане или корпусите на разпределителните механизми. Въздушният поток от движението или вентилаторът могат да отнесат изтичащите течности далеч от техния източник, което създава впечатлението, че е засегнато уплътнението на цилиндровата глава. След ремонти често възникват течове поради неправилен монтаж. Повреди като липсващо центриране на уплътнението водят до изместване, което води до течове, особено в отворите за маслото под налягане. Деформираните проходни отвори за винтове и видимите повреди на неправилно позиционирани уплътнения са типични последствия от многократен, неправилен монтаж.

Качеството на повърхността на уплътняващите повърхности на цилиндровата глава и цилиндровия блок е решаващо за уплътняването. Уплътненията с метални слоеве (MLS) или метал-еластомерни уплътнения поставят различни изисквания към повърхностите. Неравностите, вълнообразността или деформациите при преходите на частите значително влошават уплътняващата функция. По тази причина внимателната обработка и проверка на повърхностите преди монтажа е задължителна.

Химически влияния от експлоатационните вещества като антифриз или инхибитори на корозията също могат да повлияят негативно на уплътнението. Неодобрените продукти често съдържат агресивни добавки, които увреждат материалите. Използването на ограничители за течове или допълнителни уплътнителни смеси също трябва да се избягва, тъй като те могат да повлияят отрицателно на функцията на уплътнението на цилиндровата глава.

Метал-еластомерни уплътнения с еластомерни уплътнителни елементи често се използват в двигателите на товарните автомобили. Тези вулканизирани или вмъкнати уплътнителни елементи лежат в прецизно обработени канали в цилиндровия блок и цилиндровата глава. За да се гарантира, че работят правилно при всякакви работни условия, каналите трябва да бъдат внимателно почистени от замърсявания и остатъци преди монтаж. Замърсяванията могат да доведат до течове. По време на монтажа трябва да се действа много внимателно, тъй като еластомерните уплътнителни елементи могат да бъдат повредени или смачкани от неправилно позициониране на цилиндровата глава.

Случай от практиката показва колко сложно може да бъде определянето на причините за загуба на вода. В двигател на камион има загуба на вода, която не се вижда отвън. Причината е поресто място върху цилиндрова втулка, което се вижда само под микроскоп. Водата влиза в горивната камера и се изпарява. В този случай уплътнението на цилиндровата глава не е причината, а лункер в цилиндровата втулка.

Други типични повреди са повредите от неправилен монтаж. Еластомерните уплътнителни елементи могат да бъдат срязани или силно притиснати при многократно поставяне на цилиндровата глава. Допълнителната уплътнителна маса също често води до деформации или откази на уплътнителните елементи. Изпускането на газ може да избута уплътнителните елементи, докато леко издадената втулка може да притиска твърде много еластомерите.

Грижливата подготовка и изпълнението на монтажа са от съществено значение, за да се избегнат подобни повреди. Преди монтажа трябва да се провери състоянието на уплътнителните повърхности и да се осигури равниността на цилиндровата глава. При необходимост челната обработка трябва да бъде изпълнена от специализирана фирма. Не трябва да се използва уплътнителна маса, тъй като може да причини повече вреда, отколкото полза. Редовната поддръжка, като смяната на масло, също помага да се максимизира експлоатационния живот на уплътнението на цилиндровата глава.

С качествени уплътнения от експертите по уплътненията Elring можете да разчитате на максимална надеждност и дълговечност. Нашите продукти са разработени, за да отговорят на високите изисквания на ежедневието в сервиза и да ви предложат най-доброто решение за всяко приложение.