GARRETT E-TURBO TECH, ЩЕ ДАДЕ ТЛАСЪК НА ПРОЕКТА „ХОРИЗОНТ 2020“ НА LONGRUN ЗА ПО-ЕФЕКТИВНИ АВТОМОБИЛНИ ПРЕВОЗИ

Категория
Body

Водещият в индустрията електрически турбокомпресор (E-Turbo) на Garrett Motion, ще бъде използван, за да се симулира, проектира и създаде прототип E- Turbo, което да помогне за постигането на строгите цели, поставени пред производителите след Евро VI, определени за търговските превозни средства.

Работейки под шапката на Европейския съвет за научноизследователска и развойна дейност в автомобилния сектор (EUCAR), консорциумът LONGRUN обединява 30 автомобилни доставчици и производители - включително Garrett - с единната цел, да се проучат и разработят решения за по-ефективни и екологични задвижващи механизми, за използване при тежки камиони, с голям пробег.

Garrett е един от ключовите технически партньори заедно с членовете на консорциум LONGRUN - IVECO и DAF и ще прилага водещия си пазарен опит в технологията E-Turbo, за да помогне при разработването на прототипи двигатели, които да задвижват тестови превозни средства, оптимизирани да постигнат 10% икономия на енергия, 30% по-ниски емисии на отработени газове и подобряване с 50% на пикова топлинна ефективност.

Консорциумът LONGRUN (задвижващи системи за дълги разстояния на тежкотоварни камиони и автобуси) ще работи заедно, за да изготви пътна карта за технологии и горива, в срок за очакваната ревизия на стандартите за емисии на CO2 за тежкотоварни автомобили през 2022 г. Това включва разработването на осем демонстрационни изделия (три двигателя , един хибриден задвижващ механизъм, два автобуса и три камиона), натъпкани с иновации в електрохибридните задвижвания, оптимизирани ICE и системи за последваща обработка, електрически двигатели, интелигентни спомагателни устройства, бордови устройства за възстановяване и съхранение на енергия и силова електроника.

„Стандартите след 2022 г. ще бъдат крайъгълен камък по пътя към нетната цел за нулеви емисии на парникови газове, определена от ЕС за 2050 г.“, заяви Ейлийн Макдауъл, вицепрезидент и генерален директор на Garrett, търговски превозни средства. „Последното може да бъде постигнато само чрез широкообхватни структурни и технологични подобрения и от наша страна имаме удоволствието да сме водещи в иновациите на турбокомпресори, които могат да помогнат за трансформиране на екологичните характеристики в сегмента на търговските превозни средства.

Ролята на инженерите на Garrett ще бъде да симулират, проектират и разработят прототип E-Turbochargers, за да помогнат за постигането на строгите изисквания след Евро VI към дизеловите двигатели WP4 (FPT) и WP5.

„За този проект фокусът ни ще бъде върху разработването и прилагането на технологията E-Turbo за оптимизиране на работата на двигателя и системата на автомобила, включително икономия на гориво и управление на енергията.“, Разработва старши директор на Гарет Питър Дейвис. „Разбира се, има предизвикателства по теми като динамиката на ротора и топлинните и механични натоварвания на компонентите, но ние стигнахме до програмата със сериозен опит в тази област.“ Garrett публикува множество статии за своя парк от демонстратори за пътнически автомобили E-Turbo (Q7 и A-Class) и участва в пускането на първия в света „E-Turbo“ за пътнически автомобили с Mercedes-AMG. „Ясно е, че има различни технически предизвикателства при прилагането на E-Turbo архитектурата на търговските превозни средства, но нашите досегашни познания и богатото ни наследство със сигурност ще ни насочат към успеха в програмата LONGRUN.“

Турбокомпресорите отдавна са от основно значение за енергийната ефективност на тежко натоварените дизелови двигатели от 80-те години на миналия век, а с напредъка на инженерството, който позволява добавянето на високоскоростен електрически двигател върху шахтата, за да се създадат E-Turbos, те стават неразделна част от хибридната система както добре. Тази настройка позволява електрическо усилване, комбиниране на турбо и подобрено управление на топлината след обработката, отваряйки потенциала за технологията Garrett да помогне за намаляване на емисиите на CO2 и NOx и да осигури референтна топлинна ефективност на спирачките. Обща икономия на енергия от 10% се очаква от демонстрационните превозни средства LONGRUN

В проекта с FPT Industrial / IVECO, Garrett участва в разработването, интегрирането и тестването на подсистемата за оползотворяване на енергия, в която E-Turbo функционира, като генератор в нормални работни условия и като електрически мотор в преходни условия за ускоряване компресора. Това подобрява енергийната ефективност и помага на двигателя да достигне желания работен режим по-бързо. Енергията, събрана от E-Turbo, ще се подава директно към E-Motor, който осигурява допълнителен въртящ момент на задвижващата линия, намалявайки натоварването на двигателя и по този начин свежда до минимум изгарянето на гориво и емисиите от изпускани от двигателя, от които се нуждаят от последваща обработка.

Във втория проект с дизелов двигател, технологията Garrett E-Turbo има за цел да допринесе за подобряване на топлинната ефективност на спирачките с четири пункта до 50%. Това включва множество технологии, включително използване на високоефективния E-Turbo на Garrett и модифициран двигател, за да се използва пълният потенциал на E-Turbo.

„Това са вълнуващи и важни проекти, които ще стимулират разработването и приемането на решения за E-Turbo в автомобилното пространство и ще помогнат за прокарването високите технологии, които ще осигурят устойчиви ползи, дори извън автомобилния сектор“, каза Дейвис.