- начало
- ЗАЩО Е НЕОБХОДИМ 12 V АКУМУЛАТОР В ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ АВТОМОБИЛ?
ЗАЩО Е НЕОБХОДИМ 12 V АКУМУЛАТОР В ЕЛЕКТРИЧЕСКИЯ АВТОМОБИЛ?
ПРОДУКТОВА ИНФОРМАЦИЯ - АКУМУЛАТОРИ ЗА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ
Категория
Body
Ролята на 12 V акумулатор в електрическия автомобил - Въпреки, че се задвижват от акумулатори с високо напрежение, електрическите превозни средства все още се нуждаят от 12-волтова батерия, която ползваме и при автомобилите с двигатели с вътрешно горене. 12-волтовият акумулатор играе ключова роля за функционирането на почти всички електрически компоненти в електрическото превозно средство и е особено необходим, за да се гарантира работата на важни системи за безопасност.
По време на нормална работа 12-волтовият акумулатор се зарежда чрез DC/DC преобразувател от високоволтова батерия, но нуждата от захранване на различните компоненти е силно променлива и по този начин 12-волтовата батерия е необходима за буфериране на електрическата система, което позволява да се захранват компоненти като:
- Електронни изпълнителни механизми на кормилната уредба
- Електронен контрол на стабилността на налягането на спирачната помпа
- Вентилатори за двигателя и купето
- Отопляеми предни стъкла и седалки
- Различни електронни блокове за управление
Когато електрическото превозно средство не работи или не се зарежда, системата за високо напрежение се изключва. Но все още има много функции, които зависят от надеждно захранване с енергия, като:
- Централно заключване и система за влизане без ключ на автомобила
- Вътрешно и външно осветление и сигнализация
- Захранване на радио, озвучителна система, навигация, мултимедия
- Свързване, осигуряващо дистанционно управление (например подгряване на купето)
Европейски разпоредби за електрически превозни средства
В допълнение към всички тези функции, най-важната функция на 12-волтов акумулатор влиза в употреба, ако нещо се обърка. Съгласно разпоредбите ECE-R-100 и FMVSS-305 е задължително високоволтовата батерия да бъде отделена от останалата електрическа инсталация в случай на повреда на веригата, независимо дали е повреда във високоволтовите линии или отделни компоненти.
Това важи и в случай на злополука. Когато управляващият блок на въздушната възглавница открие, че е настъпил сблъсък, тази информация се препраща по CAN шината към ECU на високоволтовата система, което незабавно изключва високоволтовия акумулатор. На високоволтовата батерия има релета както на плюса, така и от минуса, които веднага щом получат този сигнал, отделят HV батерията от другите части на системата.
И в двете ситуации всички компоненти се захранват единствено от 12 V акумулатор. Превозното средство трябва да позволи на водача да спре безопасно автомобила или трябва да може активно да контролира системите за безопасност, като най-важните функции са:
- Захранване на функциите за подпомагане на водача
- Продължаване на работата на кормилната уредба
- Захранване към системата за въздушна възглавница за защита на пътника
- Резервно захранване на спирачната система
- Аварийно осветление и спешно повикване
Причини за повреда на електрически превозни средства
Според проучване, проведено в Германия от ADAC* през 2021 г., което изследва причините за повреди в електрическите автомобили, най-честият проблем, който представлява 54% от повредите, е разредената или дефектна 12V батерия. Ето защо, когато сменят акумулатора в своите електрически автомобили, клиентите трябва да се ориентират за висококачествена марка за 12 волтови батерии .
Акумулаторите Bosch – решение за електрически превозни средства
С широката си гама от мощни акумулатори, Bosch е надежден партньор за клиентите. Мощните акумулатори на Bosch S5 A с AGM технология и S4 E с технология EFB са особено подходящи за съвременните автомобили. Първокласната батерия на Bosch с AGM технология е надежден източник на енергия за електрически консуматори с по-дълъг експлоатационен живот и по-високо циклична устойчивост в сравнение с конвенционалните батерии. Настоящото портфолио от акумулатори Bosch обхваща повечето от европейските електрически и хибридни превозни средства.