- начало
- ДИАГНОСТИКА НА МАСЛОТО ПРИ СМЯНА НА КОМПРЕСОРА НА КЛИМАТИКА
ПРОФЕСИОНАЛНИ СЪВЕТИ ОТ MAHLE
ДИАГНОСТИКА НА МАСЛОТО ПРИ СМЯНА НА КОМПРЕСОРА НА КЛИМАТИКА
Преди да инсталирате нов компресор за климатик, винаги проверявайте количеството и състоянието на маслото в стария компресор.
Категория
Body
Винаги промивайте хладилния кръг
Като общо правило, хладилният кръг трябва винаги да се промива, ако компресорът на климатика е повреден. Това е единственият начин да се предотвратят последващи щети, причинени например от чужди предмети. Промиването напълно премахва старото компресорно масло от системата (компресори, филтри-дехидратори, терморегулиращи вентили и кондензатори не могат да се промиват). При последващо пълнене новият компресор се пълни с цялото количество масло.
Подмяна без промиване: винаги регулирайте количеството масло
При подмяна на компресор на климатик, стъпката на промиване може да се пропусне само в много изключителни случаи, като например електрически дефект. Въпреки това е важно да се гарантира, че системата е чиста, херметична и пълна с правилното количество и спецификация на компресорно масло. Ако компресор на климатик се подменя без промиване, е особено важно да се намали количеството масло в новия компресор, за да се избегне препълване и потенциално причиняване на сериозни повреди. Около 50% от компресорното масло се намира в компресора, докато останалата част се разпределя между другите компоненти на системата. Ако се подменят допълнителни компоненти, техният процентен дял от общото количество масло (вижте кръговата диаграма) трябва да се вземе предвид при пълненето.
Всички компресори за климатици MAHLE са фабрично пълни с масло. За да се избегне препълване на системата, маслото от новия компресор първо трябва да се източи в чист контейнер. Маслото от дефектния компресор трябва да се източи във втори контейнер и количеството да се измери с мерителна кана. Количеството прясно масло, което се добавя към новия компресор, трябва да съответства на количеството използвано масло. Маслото от стария компресор не трябва да се използва повторно и трябва да се изхвърли по екологично чист начин.
Важно!
Ако старият компресор е съдържал повече от 50% от общото количество масло в системата, може да се предположи, че системата е била препълнена. Ако в компресора е открито по-малко от 30% от общото количество масло, вероятно има теч някъде. Количеството масло, изтеглено при използване на климатична станция за изтегляне от климатичната система, също трябва да се добави. И в двата случая промиването на хладилния кръг, за да се отстрани старото масло, е жизненоважно. Само тогава можете да сте сигурни, че системата съдържа правилното количество масло след ремонта.