ОТГОВOРНОСТТА ПРИ ПОСЛЕДВАЩИ ПРОБЛЕМИ Е НА СЕРВИЗА
Главният Сервизен Инженер на Балгериън Трак Сървис и Представител на Knorr-Bremse за България, споделя с нас дългогодишният си опит:
Главен сервизен инженер в Балгериън Трак Сървис ООД
Професионален опит в областта на модерни търговски превозни средства и ремаркета - повече от 13 години Представител и технически ръководител на Knorr-Bremse за България - повече от 6 години, ще отговори на въпросите ни и ще сподели опита си с нас в нашето интервю!
- Възможно ли е да се обслужват модерни търговски превозни средства и ремаркета без диагностична апаратура и оборудване?
От професионална гледна точка абсолютно НЕ, тъй като отнема прекалено много време на хора, които имат необходимият опит в областта за да открият проблема и неизправността в съсответната система. Както обичам да казвам:
ДВА ЧАСА ЧЕТЕНЕ СПЕСТЯВАТ ЕДНА СЕДМИЦА ОПИТИ!
- Какви са предимствата за сервиза, ако се използва диагностично оборудване?
Според мен е абсолютно задължително наличието на диагностично оборудване във всеки уважаващ себе си сервиз! Предимствата, които са ни предоставени от Оригиналното диагностично оборудване са:Ползването на така наречената Водеща постъпкова диагностика интегрирана в диагностичният софтуер предоставена ни от завода производител на съответната марка създадена от техният опит през годините.
Детайлно обяснение на всеки код за неизправност записан в паметта с грешки на съответният електроннен блок за управление като ABS, EBS, ELC, EAC, TPMS, iTAP, iLvl, EDC, ECM и много други!
- Какви са рисковете от използването на нелицензирано диагностично оборудване и “кракнат” софтуер?
Най-често наличието на подвеждаща, объркваща и невярна информация продоставена ни от така наречените универсални диагностични софтуери и оборудвания!
Кодове за неизправности в диагностичната памет като: "Грешката не е декодирана; Воденето не е завършено; Непознат код за неизправност" и по-лошият вариант код за неизправност с обяснение, което няма нищо общо с реалността!
В 90% от случаите след параметриране/програмиране на различни електронни блокове за управление имаме повреда в съответният електронен блок причинена от съвкупността между универсална диагностика и недостатъчни познания на съответната система от механика диагностик извършващ препрограмирането, тъй като универсалната диагностика няма никакви ограничения в промяната на параметири и когато диагностика промени съответен параметър извън диапазона на работа, който електронният блок стриктно очаква и проверява, то тогава имаме грешка в EEPROM паметта и необходимостта от смяна на електронният блок.
По-големия проблем са 10% от случаите, когато нямаме грешка за неизправност след препорграмиране например на TEBS спирачната централа за управление спирачките на ремарке, тъй като преди всяко препорграмиране универсалната диагностика ни показва съобщение с което задължително трябва да се съгласим ако искаме да извършим препрограмирането. В съобщението доста кратко, ясно е описано и заявено, че отговроноста при последващи проблеми и неизправности се носи от сервиза и диагностика извършили препрограмирането!
НОСИ СЕ НАКАЗАТЕЛНА ОТГОВОРНОСТ ПРИ ПОСЛЕДВАЩИ ПОВРЕДИ И НЕИЗПРАВНОСТИ, КОИТО СА ПРИЧИНА ЗА НАСТЪПВАНЕТО НА ПЪТНО ТРАНСПОРТНИ ПРОИЗШЕСТВИЯ!ЗАМИСЛЯЛИ ЛИ СТЕ СЕ ВЪРХУ ТОВА?
Предалгате ли обучения за работа с диагностично оборудване?
Да, всяка година в България имаме 4 обучения в които разглеждаме в детайли работата и диагностичните възможности на платформите за диагностика на Knorr-Bremse "NEO Green за търговски превозни средства и автобуси" и "EcuTalk за ремаркета"!
Участниците в обученията имат възможността да присъстват на демонстрации на нашият софтуер върху единственият по рода си в България макет оборудван с най-новите системи на Knorr-Bremse, като TEBS-G2 Premium, iTAP, iLvl, TPMS, RLF и много други.
- Ако не сме преминали такова обучение, ще можем ли да използваме пълния потенциал на оборудването?
Определено не може да се използва оборудването ни от хора, който не са преминали обученията тъй като не може да се гарантира тяхното ниво на знания относно системите на Knorr-Bremse.
Все пак говорим за сигурността и безопасността на всички участници в движението на пътя!
Без успешното преминаване на нашите обучения диагностичните софтуери може да се разглеждат само в така наречения"Режим на Демонстрация" с ограничени възможности дори и в него!
Пълната функционалност на диагностични софтуери и оборудвания предлагани от компании партньори на Knorr-Bremse може да се използва само и единствено след представяне на сертификати за успешно завършени наши технически обучения на базата на които се издават специални Пин кодове за достъп в нашите системи с тяхното диагностично оборудване!
- Има ли странични ефекти, които биха се получили при използването на неоригинален диагностичен софтуер?
Да, най-често срещаният страничен ефект е автоматично изключване на системата за стабилност на пътя (RSP) при ремаркета. Това се случва при най-стандартната процедура на програмиране, когато се сваля файла с параметри от старият електроннен блок, който подменяме и след това се записва на новият електроннен блок от диагностика извършващ програмирането без промяна на параметри от негова страна.
Автоматична промяна на параметри, които са от първостепенна важност за изчисляване на спирачната характеристика и поведението на спиране по време на движение, като: Базова конфигурация на ремаркето, осово натоварване, междуосово разстояние и много други!
НАЙ-ВАЖНОТО НА КОЕТО ТРЯБВА ДА СЕ ОБЪРНЕ ВНИМАНИЕ Е ЛИПСАТА НА СЪОБЩЕНИЕ ОТ УНИВЕРСАЛНАТА ДИАГНОСТИКА ОПИСВАЩО ИЗВЪРШЕНИТЕ АВТОМАТИЧНИ/ЗАДКУЛИСНИ/НЕОЧАКВАНИ ПРОМЕНИ, КОЕТО ДА УВЕДОМИ ДИАГНОСТИКА ИЗВЪРШИЛ ПРОГРАМИРАНЕТО!
Много важно е да се отбележи отговорността след този тип програмирания остава Единствено и само Ваша!