Page 8 - Professional Line 2020/8
P. 8

ТЕМА НА БРОЯ




          Тихомир Тодоров - главният сервизен инженер на Балгериън Трак Сървис и
          представител на KNORR-BREMSE за България, споделя с нас дългогодишният си опит:

         ОТГОВOРНОСТА ПРИ



         ПОСЛЕДВАЩИ ПРОБЛЕМИ




         Е НА СЕРВИЗА











                                                                      > Тихомир Тодоров  е главен сервизен инженер в
                                                                     Балгериън Трак Сървис ООД
                                                                      > Професионален опит в областта на модерни
                                                                     търговски превозни средства и ремаркета
                                                                     - повече от 13 години
                                                                      > Представител и технически ръководител на
                                                                     Knorr-Bremse за България - повече от 6 години
                                                                      > Ще отговори на въпросите ни и ще сподели
                                                                     опита си с нас в нашето интервю!




          Възможно ли е да се обслужват модерни търговски      Най-често наличието на подвеждаща, объркваща и не-
          превозни средства и ремаркета без диагностична       вярна информация продоставена ни от така наречените
          апаратура и оборудване?                              универсални диагностични софтуери и оборудвания!
          От професионална гледна точка абсолютно НЕ, тъй      Кодове за неизправности в диагностичната памет като:
          като отнема прекалено много време на хора, които     "Грешката не е декодирана; Воденето не е завършено;
          имат необходимият опит в областта за да открият про-  Непознат код за неизправност" и по-лошият вариант
          блема и неизправността в съсответната система. Както   код за неизправност с обяснение, което няма нищо
          обичам да казвам:                                    общо с реалността!
          ДВА ЧАСА ЧЕТЕНЕ СПЕСТЯВАТ
          ЕДНА СЕДМИЦА ОПИТИ!                                  В 90% от случайте след параметриране/програмиране
                                                               на различни електронни блокове за управление имаме
                                                               повреда в съответният електронен блок причинена от
          Какви са предимствата за сервиза, ако се използва    съвкупността между универсална диагностика и недос-
          диагностично оборудване?                             татъчни познания на съответната система от механика
                                                               диагностик извършващ препрограмирането, тъй като
          - Според мен е абсолютно задължително наличието на   универсалната диагностика няма никакви ограничения
          диагностично оборудване във всеки уважаващ себе си   в промяната на параметири и когато диагностика про-
          сервиз!                                              мени съответен параметър извън диапазона на работа,
          Предимствата, които са ни предоставени от Оригинал-  който електронният блок стриктно очаква и проверява,
          ното диагностично оборудване са:                     то тогава имаме грешка в EEPROM паметта и необходи-
          Ползването на така наречената Водеща постъпкова      мостта от смяна на електронният блок.
          диагностика интегрирана в диагностичният софтуер     По-голямия проблем са 10% от случайте, когато нямаме
          предоставена ни от завода производител на съответна-  грешка за неизправност след препорграмиране напри-
          та марка създадена от техният опит през годините.    мер на TEBS спирачната централа за управление спи-
          Детайлно обяснение на всеки код за неизправност за-  рачките на ремарке, тъй като преди всяко препорграми-
          писан в паметта с грешки на съответният електроннен   ране универсалната диагностика ни показва съобщение
          блок за управление като ABS, EBS, ELC, EAC, TPMS,    с което задължително трябва да се съгласим ако искаме
          iTAP, iLvl, EDC, ECM и много други!                  да извършим препрограмирането. В съобщението доста
                                                               кратко, ясно е описано и заявено, че отговроноста при
          Какви са рисковете от използването на нелицензи-     последващи проблеми и неизправности се носи от сер-
          рано диагностично оборудване и “кракнат” софтуер?    виза и диагностика извършили препрограмирането!
         6
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13